Digital Pazarlamanın İşimize Etkisi

  • “Birçok işletme sahibi, ürünleri mükemmel olursa pazarın satın alacağını düşünerek kendilerini kandırır. “Eğer bunu yaparsam, onlarda gelecekler” harika bir pazarlama planı oluştursa da, korkunç bir iş stratejisidir. Tarih, ticari olarak başarısız olan teknik olarak üstün ürünlerle doludur. Birkaç örnek arasında Betamax, Newton ve LaserDisc sayılabilir. İyi, hatta harika, ürünler yeterli değil. Eğer başarmak istiyorsanız, pazarlama en önemli faaliyetlerden biri olmalı. “

    ‘One Page Marketing Plan’ yazarı Allan Dib’in dijital pazarlamanın önemini vurgular niteliktedir.

    İşletmenizin başarılı olmasını hedefliyor yada çok hızlı bir şekilde hedeflediğiniz kitleye ulaşmak istiyorsanız, dijital pazarlama kesinlikle ihtiyacınız olan ilk şeydir.

    Bu makalede işletmeniz için kullanabileceğiniz digital pazarlama tekniklerini ele alacağız:

    Arama Motoru Pazarlaması ( SEM )

    Arama Motoru Pazarlaması (SEM), adından da anlaşılacağı gibi, yalnızca arama motorlarına odaklanan bir pazarlama etkinliğidir. Bu tür bir pazarlamada, web sitenizi, ürününüzü veya hizmetinizi Google, Yandex veya Bing gibi arama motorlarında tanıtırsınız.

    SEM nasıl çalışıyor:

    1. Adım: Hedef kitlenizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi aramak için kullandığı bir anahtar kelime kümesi bulunur.

    2. Adım: Bir anahtar kelime seçtikten sonra, bunun için bir reklam oluşturulur.

    3. Adım: Bir kişi, hedeflediğimiz anahtar kelimeleri bir arama motoruna girdiğinde, reklamınız arama sonuçlarında görünecektir. Bir kişi reklamınızı tıkladığında ise tıklama başına maliyeti o anda ne ise reklamın onun karşılığını hesabınıza gider olarak yansıyacaktır.

    Not: SEM , Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelen SEO ile karıştırılmamalıdır . SEO, anahtar kelime araştırması ve diğer ilgili teknikleri kullanarak, web sitenizin arama motorlarında organik olarak sıralamasını geliştirdiğimiz bir pazarlama stratejisidir.

    SEM’in en büyük avantajı, çoktan motive olmuş ve çözüm arayan bir kitleye anında erişebilmenizdir. Tıpkı sizinki gibi bir ürün veya hizmeti bulmak için bir arama motoru kullanıyor olmaları, onları satın alma olasılığı yüksek olan nitelikli müşteriler haline getirmektedir.

    Ayrıca, bir SEO stratejisinin aksine, web sitesi değerinizin artması için haftalar veya aylar beklemeniz gerekmez. Başarılı bir SEM stratejisinin sonuçları, SEO yaklaşımından çok daha hızlı sonuçlanır.

    Forrester Research ve Shop.org tarafından yapılan bir araştırma şunları kanıtlamaktadır:

    … Ankete katılan perakendecilerin yüzde 85’i arama motoru pazarlamanın (SEM ve SEO dahil) en etkili müşteri kazanım taktiği olduğunu söyledi. Araştırma, ayrıca ücretli arama reklamlarının en çok yatırım yapılan kanal olduğunu gösterdi.

    Google ayrıca belirtiyor ki,

    Google Ads’e harcanan her 1 ABD Doları için işletmelerin ortalama 2 ABD Doları kazandığı fikri, anket sonuçlarını desteklemektedir. Dahası, yerel işletmeniz çevrimiçi olarak insanların yararlı buldukları bilgiler sağlarsa , 4 kişiden 3’ünün fiziksel mağazanızıda ziyaret edeceğini ön görmektedir.

    Doğru yapılırsa SEM size %100 yeni gelir kaynağı sağlayabilir, diğer pazarlama faliyetlerinde bu her zaman çok mümkün olmayabilir.

    Sosyal Medya Pazarlaması

    Facebook, Instagram ve Twitter gibi sosyal medya platformları çok popüler. Her gün milyonlarca insan bu platformları arkadaşlarıyla ve aileleriyle bağlantı kurmak ve hatta en sevdikleri markalara ulaşmak için kullanıyor.

    Bir işletme sahibi olarak tüm tüketicilerin% 37’sinin sosyal medya ağlarında bir sonraki satın almaları için ilham aldığını bilmek ilginizi çekebilir . Bu, sosyal medyayı son derece kazançlı bir pazarlama kanalı yapar.

    Profesyonel Destek nasıl çalışır?

    Adım 1: Hedef kitlenizin büyük çoğunluğunun kullandığı bir sosyal medya ağı seçilir. Örneğin, basılı tişört satıyorsanız, ideal sosyal ağ seçiminiz Facebook veya Instagram olacaktır. Gençlerin (tişörtlerini satın alması en muhtemel) olduğu yer burasıdır.

    Öte yandan, eğer kurumsal veya yasal hizmetler satıyorsanız, Linkedin gibi bir platform daha iyi bir seçim olacaktır. Linkedin, yasal veya kurumsal hizmetlere ihtiyaç duyan işadamlarını, firma sahipleri bulabileceğiniz yerdir.

    2. Adım: İstediğiniz sosyal ağı seçtikten sonra, reklam hizmetlerini kullanmak için kayıt işlemi gerçekleşir.

    3. Adım: Hedef kitlenizi göz önünde bulundurularak, duygusal olarak zorlayıcı, hedef kitlenizin duyarlılık göstererek paylaşımınızı kopyalayıp paylaşacağı bir içerik üretilir.

    4. Adım: Son olarak, reklamı yayınlamak için belirli bir bütçe ve süre gerekir.

    Sosyal medya içeriklerinin tasarımı konusunda grafik ve web tasarım alanında uzmanlaşmış tecrübeli dijital ajanslardan hizmet alımı yapabilirsin. Bir bütünlük sağlaması açısından bu işleri marka yaratma yönü güçlü ve bu alanda  deneyimli isimlerden hizmet almanın çok daha kaliteli işlere imza atmanı sağlayacağından emin olabilirsin.

    Grafikel Digital Marketing olarak marka deneyimini kurumsal sosyal medya yönetiminin her aşamasına taşıyoruz.

    Dijital ajans yeniliklerimizle tanışmak için bizimle iletişime geçin.

    E-posta : info@grafikel.com

    Telefon  : 0222 230 81 37

  • 05/04/2019

Digital Pazarlamanın İşimize Etkisi

Digital Pazarlamanın İşimize Etkisi

Blog Yazıları
İletişime Geç!n